KUKA VÄITTI, ETTÄ OPISKELUN PITÄISI OLLA TYLSÄÄ?

Liikunta

Lukiolaisillemme on tarjolla monipuoliset mahdollisuudet liikuntaan ja urheiluun. Pihallamme on kattava ulkoliikuntapaikka, jossa voi pelata niin jalkapalloa, salibandya kuin koripalloakin, sekä tietenkin voimistella erilaisissa upeissa välineissä. Aivan lukiomme lähistöllä on jäähalli , liikuntakeskus, tennishalli, uimahalli sekä ulkoliikuntakentät, joita kaikkia hyödynnämme kattavilla liikunnan kursseillamme – myös ruotsin- ja englanninkielisellä pallopelikurssilla .

Valinnaiset

Kokeile eksoottisempia, vain meiltä löytyviä kursseja, kuten ilmaisutaitoa, elämänhallintaa ja 3D-tulostusta. Virtaa Kuolimosta -kursseilla tehdään veteen liittyviä biologian kenttätöitä, kemian tutkimuksia yhdessä alueen korkeakoulujen kanssa sekä opitaan monipuolisesti kieliä ja matkailusanastoa. Kurssit huipentuvat yhteiseen ulkomaille suuntautuvaan opintomatkaan. Tarjolla on myös esimerkiksi kotitalouden ja liikunnan yhteinen mixtreeni-hyvinvointikurssi. Vai haluaisitko aloittaa kokonaan uuden kielen? Meillä voit opiskella myös saksaa ja ranskaa!

Viihde

Work hard, play hard. Koulumme nollakerroksessa on oppilaskunnan kanssa yhteistyössä suunniteltu tila, jossa saa rentoutua rauhassa hyppytunneilla. Sieltä löydät kaiken maailman pelikonsolit, biljardipöydät ja pöytätennikset, jotka ovat ilmaiseksi tarjolla vain lukiomme opiskelijoille! Lukiomme tarjoaa myös kaikille uusille opiskelijoille oman kannettavan tietokoneen.

Tennislinja

Opiskele ja urheile lukion tennislinjalla – kummina tennislegenda Jarkko Nieminen. Kurssin puitteissa on myös tutustumis- ja vierailumahdollisuus Niemisen omaan tennisakatemiaan Helsinkiin. Loistokuntoiset sisä- ja ulkotenniskentät sijaitsevat aivan Savitaipaleen lukion vieressä. Ammattitaitoista ohjattua valmennusta – voit sisällyttää lukio-opintoihisi 15 kurssia tennisvalmennusta. Majoitus järjestetään tarvittaessa.

“Hyvä yhteishenki luo turvallisen tunteen opiskeluun. Opettajat ovat kannustavia ja pitävät meitä yksilöinä. Apua saa heti kun pyytää. Tunnit ovat monipuolisia, eivätkä pelkkää pänttäämistä.”