Savitaipale on Etelä-Karjalassa sijaitseva rauhallinen ja kaunis kunta, jonka kirkonkylä sijaitsee aivan valtatien 13 varrella. Persoonallinen, maaseutumainen kunta tarjoaa mahdollisuuden luonnonläheiseen asumiseen. Vuokra-asuntoja löytyy sekä kirkonkylästä että kyliltä, ja koulu järjestää tarvittaessa asunnon opiskelijoille.

Savitaipaleen kunta tarjoaa tasokkaiden perus- ja terveyspalveluiden lisäksi monipuoliset ja pieneksi kunnaksi poikkeuksellisen hyvät harrastus- ja virkistysmahdollisuudet ympäri vuoden – löytyy curlingia, luistelua (niin hallissa kuin ulkojäälläkin), sisäliikuntaa, tennistä, uintia, erilaisia jumppia… Jokaiselle on jotakin. Myös päivittäistavarakauppojen ja ravintoloiden tarjonta on monipuolista.

Lähimpään kaupunkiin, Lappeenrantaan, Savitaipaleelta on matkaa noin 37 km, Mikkeliin noin 70 km, Kouvolaan noin 80 km ja Helsinkiin noin 230 km. Bussiyhteyksiä kulkee Savitaipaleelta niin Lappeenrannan kuin Mikkelinkin suuntaan muutaman tunnin välein, ja mikäli kouluun kulkeminen ei muuten onnistu, koulu järjestää kyydit opiskelijoilleen.