Lukiossamme järjestetään vuosittain useita tapahtumia, joista monet ovat muodostuneet jokavuotisiksi perinteiksi. Usein järjestäjänä toimii aktiivinen opiskelijakunnan hallituksemme tai erittäin ammattitaitoiset opettajamme. Savitaipaleen lukio on pienestä koostaan huolimatta erittäin musikaalinen ja urheilullinen lukio, joka näkyykin monien tapahtumien sisällössä.

Syyslukukaudelle sijoittuvat usein mm. ykkösten ryhmäytymispäivä, yhden päivän pituinen kulttuurimatka, syysloman aloittava urheilullinen tapahtuma syysklassikko, jossa opettajat pelaavat jääkiekkoa opiskelijoita vastaan, taksvärkkipäivä, jossa tutustumme itsenäisesti haluamiimme työpaikkoihin, retki Studia-messuille tai abipäivään, senioriabi-info, jossa koulumme entiset opiskelijat kertovat jatko-opinnoistaan, sekä perinteikäs toisen vuoden opiskelijoiden suunnittelema ja toteuttama yöjoulujuhla.

Kevätlukukaudella lukion kakkoset pääsevät viettämään ikiomaa ”prinsessa- ja prinssipäiväänsä” eli tanssimaan vanhojentansseja. Samoihin aikoihin abit viettävät penkkareita ja lähtevät abiristeilylle. Perinteisiksi tapahtumiksi ovat muodostuneet myös hiihtoloman aloittava talvitapahtuma ja opettajien ja opiskelijoiden välinen vappusäbäturnaus. Kevään lopussa juhlitaan ylioppilasjuhlan merkeissä.

Kuvat-sivulta löytyy lisää kuvia tapahtumista.